۱۳۹۳ اسفند ۶, چهارشنبه

یک کشف بزرگ: چگونه حیات می تواند از هیچ آغاز شود؟

نتیجه تحقیقات دانشگاه کمبریج نشان داد که چگونه حیات می تواند از هیچ آغاز شود.
تاکنون تصور می شد که RNA (یا فرم هایی از اسید نوکلئیک) بلوک های اولیه آغاز حیات بوده اند زیرا آنزیم هایی رو تولید می کند که می تواند واکنش های متابولیکی پیچیده ای را کاتالیز کند. اما در کشف جدید بدون وجود هرگونه RNA دو مسیر متابولیک پیچیده در آزمایشگاه و از مواد ساده ابتدایی به وجود آمدند.
نتایج این کشف مهم نشان می دهد که واکنش های پیچیده و آغاز کننده حیات می توانند خود به خودی و در کمال شگفتی از مواد اولیه بسیار ساده و بدون نیاز به هرگونه سلول اولیه ای به وجود بیایند.
این مسیرهای متابولیکی کشف شده در این تحقیق آنقدر پیچیده هستند که تصور اینکه بدون نیاز به هرگونه سلول و فقط در یک محیط شیمیایی اولیه آغاز شده باشند مشکل است.
تائید این کشف مهم: از آنجا که این کشف تقریبا غیر قابل باور است، محققین چندین بار این آزمایش را تکرار کردند و در کمال شگفتی دوباره همان نتایج با موفقیت به دست آمد.
اهمیت این کشف در این است که نشان می دهد که منبع مولکول های اولیه ای که حیات از آن ها آغاز شده است چیست و این تحقیق اولین تحقیقی است که در واقع نشان می دهد که حیات می تواند از هیچ آغاز شده باشد و تیر خلاصی است بر فرضیه های غیرعلمی طراحی هوشمند که همیشه آغاز حیات را چالشی برای فرگشت می دانند.
نتایج این کشف در مجله Molecular Systems Biology 2014 منتشر شده است.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقالات زیر مراجعه بفرمایید: 

http://mic.com/articles/88441/cambridge-study-reveals-how-life-could-have-started-from-nothing

http://www.newscientist.com/article/dn25471-spark-of-life-metabolism-appears-in-lab-without-cells.html?cmpid=RSS%7CNSNS%7C2012-GLOBAL%7Conline-news#.VO3yaMZgWzn


منبع :
Iranian Atheists & Agnostics
+

۲ نظر:

  1. بنام خداوندجان وخرد.....درقران اغاز پیدایش را..می گوید .گفتم خالق شو. یعنی جهان از ادراک واراده خلق شده است نه جسم .این کشف قبلا در قران گفنه شده است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دیگه چه کشفیاتی قبلا در قران گفته شده ؟
      همشون اینجوری هستن :
      علم چیزی رو کشف میکنه بعد مثل فال حافظ میرین به دنبال اشاره ها در قران !
      اگر الان چیزی از قران بیرون آوردن که هنوز کشف نشده و سال بعد علم کشف کرد ، ان وقت اجازه دارند برای قرآن کسب اعتبار کنند
      در مورد غلط های قرآن که علم ثابت کرده به خاطر جهل عموم مورد قبول بوده سالها ، چه جوابی دارند ؟

      حذف